ההסלמה בצפון: רקטות מסוריה נורו לכיוון רמת הגולן • צה"ל השיב אש

    קובי פינקלר No Comments on ההסלמה בצפון: רקטות מסוריה נורו לכיוון רמת הגולן • צה"ל השיב אש
    22:55
    05.05.24
    קובי פינקלר No Comments on שלושה לוחמים נפלו באירוע הקשה במעבר כרם שלום

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    אזעקה נשמעה לפני דקות אחדות בצפון רמת הגולן, ביישובים אודם, אל רום, בוקעתא, מג'דל שמס, מסעדה, נווה אטי"ב, נמרוד ועין קנייא.

    על פי דיווח ראשוני, נפילה אחת באזור בהר דב השניה כנראה באזור קלע באזור אל רום. אין נזק ואין נפגעים. יתכן ולא מדובר במשהו מכוון אבל במערכת הבטחון חוששים גם שזו הסתה ולא לוקחים סיכונים.

    צה"ל השיב אש טנקים לעבר שטח סוריה, ועל פי הנחיות צה"ל, אתר החרמון פונה מאנשים.

    מרכז הפעלה גולן מסר כי "בהמשך לאירוע בצפון הגולן הנחית פיקוד העורף לישובים בהם נשמעה אזעקה היא כי ניתן לצאת ממרחבים מוגנים אך לשהות בקרבתם.  מכלול חינוך במרכז ההפעלה בקשר מול מוסדות חינוך מחוץ לגולן להשבת התלמידים לבתים. ציר העליה לחרמון נסגר לתנועה. חקלאים בשטחים מזרחית לציר 98 בצפון הגולן הונחו לצאת מהשטחים".

    כזכור, השבוע פורסם כי מערכת הביטחון החלה להציב ביממות האחרונות בטונדות לאורך כבישי ביטחון וכבישים של יישובים הסמוכים לגבול עם לבנון – זאת בעקבות חשש מפיגועי ירי לעבר רכבים הנעים במקום.

    שלשום קודם לכן זיהו תצפיות של צה"ל דמויות חשודות מתקרבות לגדר הגבול. עקב כך הוקפצו כוחות רבים לגזרה וכוחות הביטחון חסמו לתנועה מספר צירי תנועה. לאחר כשעה הסתיים האירוע והוסר החשש.

    אחת ההערכות במערכת הביטחון היא שגורמים עוינים, אולי פעילי חיזבאללה, מנסים לבדוק את הכוננות והמוכנות של חיילי צה"ל לאורך גבול לבנון – כהכנה אפשרית לפעולת תגמול על חיסול הגנרל האירני ובכירי הארגון בגולן הסורי.



    0 תגובות